Ireen Termote werkt als verpleegkundige via uitzendbureau Flexzorg. Momenteel werkt ze fulltime in Zeeland en daarnaast pakt ze nog diensten op via Felix. Dat zijn zo’n twee of drie diensten in de maand. ‘Afhankelijk van mijn eigen rooster en mijn privé-afspraken. Gewoon zoals het uitkomt eigenlijk.’

mobile

Een betere werkprivé-balans

Voor Ireen is het werken met de app heel handig. ‘Werken met Felix is gewoon ideaal. Het maakt mijn werkende leven makkelijker. Ik merk dat ik er een betere werkprivé-balans door heb.’ Door Felix ervaart Ireen controle over hoe ze haar extra diensten indeelt. ‘Vaak weet ik mijn rooster drie maanden van tevoren. Als ik dan een paar weekenden extra vrij ben, kijk ik specifiek voor die weekenden. Dat kun je ruim van tevoren al doen, soms een maand, soms twee maanden.’  


Met Felix weet je waar je aan toe bent

Op de vraag hoe het werkt antwoordt Ireen: ‘Het is heel makkelijk. Je klikt erop en je geeft ‘oké’ aan en je hebt in principe de dienst. Wel nog even wachten tot de bevestiging.’ Op het moment dat in de app een bevestiging wordt getoond, wordt de dienst ook nog per mail bevestigd. Mocht er dan nog iets veranderen, dan neemt de zorginstelling zelf contact op met de zorgprofessional daarover. De dienst kan niet zomaar worden afgezegd zonder dat de zorgprofessional op de hoogte wordt gesteld. Mocht de dienst toch vervallen? Ook dan neemt de zorginstelling contact op met de zorgprofessional. ‘Meestal bellen ze meer om een en ander te schuiven dan om een complete dienst te laten vervallen. Ze komen dan dus zelf met een alternatief’, aldus Ireen over wijzigingen van diensten. 


Zelf kijken, zelf beslissen

Ireen ziet een aantal duidelijke voordelen van werken met Felix. ‘Ik vind het belangrijkste dat je het zelf allemaal kan regelen, zelf kijken en beslissen. Je bent als zorgprofessional veel minder afhankelijk.’ Een ander bijkomend voordeel is volgens Ireen dat het bellen met de uitzendbureaus niet meer zo noodzakelijk is omdat met Felix alles digitaal gaat. ‘Ik weet nog wel de tijd dat je dat je zelf moest bellen met de vraag of ze plek hadden voor me. Dan ging het uitzendbureau voor me kijken, maar dan ben je wel afhankelijk van zo’n uitzendbureau. Voor hetzelfde geld hoorde je niets meer van ze’. Dat was voor Ireen niet prettig. Ook vond ze het lastig om meerdere keren telefonisch aan te geven dat ze juist niet beschikbaar was. ‘Met Felix is het gewoon allemaal veel makkelijker. Het is allemaal digitaal en je hoeft niemand te bellen, je hoeft alleen maar Felix te raadplegen.’  


Baas over je eigen rooster met Felix

Voor haar vaste baan schikt Ireen zich naar het rooster van dat moment, maar over de extra diensten houdt ze graag de regie. ‘Ik bepaal zelf of ik overdag wil werken of 's avonds of in de weekenden. Nachtdiensten zijn niet mijn favoriet, dus daarvoor plan ik mijzelf niet in. Zelf kijk ik ook vaak in de app om te kijken of er diensten in staan op een dag dat ik graag wil werken. Dan voer ik het gewoon in en negen van de tien keer krijg ik die dienst dan ook.’